WARSZTATY

Obudź mięśnie dna miednicy

 

Gdańsk – STUDIO JOGI BODY AND MIND – 16 marca 2019 (sobota) o godz. 16.00 do 19.00

Wiem, że są dolegliwości, o których nie lubimy rozmawiać. Nawet z przyjaciółką. Jakie?

  • Wysiłkowe nietrzymanie moczu, które przydarza się w czasie kaszlu czy kichania.
  • Obniżenie narządów rodnych, na które narażone jesteśmy już po pierwszej ciąży.
  • Brak satysfakcji seksualnej, nawet, gdy seks nie jest dla nas tematem tabu.

To trudne tematy. Często wstydliwe.

  • Wiedz jednak, że potrafię o nich rozmawiać tak, abyś nie poczuła zażenowania, skrępowania.

Wiedz, że nie Ty jedna masz ten problem.

  • Nietrzymanie moczu jest jedną z najczęstszych kobiecych chorób przewlekłych. Czy wiesz, że cierpi na nią od 17% do 46% kobiet?
  • Według niektórych źródeł nawet do 60%. Rozbieżności wynikają z faktu, że wiele z nas niechętnie zgłasza ten problem nawet w czasie badań lekarskich. Dlaczego? Ze wstydu …

 

 

Wiem, jak możesz sobie pomóc i tego właśnie chcę Cię nauczyć. Jak?

  • Ćwiczenia osłabionych i dysfunkcyjnych mięśni dna miednicy są podstawową i najważniejszą składową leczenia zachowawczego w wysiłkowym nietrzymaniu moczu.
  • Ćwiczenia mięśni dna miednicy pomagają utrzymywać narządy rodne na właściwym miejscu. Zwiększają satysfakcję seksualną.
  • Ćwiczenia mięśni dna miednicy polegają na świadomym, kontrolowanym uaktywnianiu, ale też rozluźnianiu określonych grup mięśni wchodzących w skład dna miednicy.
  • Systematycznie wykonywane ćwiczenia mięśni dna miednicy powodują ich regularną stymulację, przekrwienie i wzmocnienie.

 

Zapraszam Cię na warsztat, w czasie którego uświadomisz sobie jak działają Twoje mięśnie dna miednicy i nauczysz się je uaktywniać i rozluźniać.

Nazywam się Kasia Petela.

Jestem fizjoterapeutką.

Uczę skutecznych, praktycznych i łatwych metod łagodzących skutki nieprawidłowej postawy, braku ruchu, przepracowania i stresu.

Pracy z mięśniami dna miednicy nauczyłam się na kursach organizowanych przez Fundację Rodzić po Ludzku.

Ukończyłam Poznańską Akademię Medyczną oraz specjalistyczne kursy. Pracuję od 18 lat.

 Przyjdź na warsztat, a ja pomogę Ci “obudzić” Twoje mięśnie dna miednicy. Jak?

Po pierwsze: świadomość mięśni dna miednicy

  • dowiesz się, które to mięśnie i jak je zlokalizować
  • poznasz, jak napiąć i rozluźnić właściwe mięśnie
  • nauczysz się rozróżniać te mięśnie od innych – zdarza się bowiem, że początkowo napinamy głównie mięśnie pośladkowe, mięśnie brzucha czy mięśnie przywodziciele ud – zamiast samych mięśni dna miednicy

Po drugie: ćwiczenia mięśni dna miednicy

  • ważne są ćwiczenia zwiększające zarówno szybkość reakcji, siłę, jak i wytrzymałość mięśni dna miednicy.
  •  dobra kondycja mięśni zapobiega wysiłkowemu nietrzymaniu moczu, obniżaniu narządów rodnych i wpływa na poprawę satysfakcji seksualnej

 

Po trzecie: synchronizacja

  • dowiesz się jak uaktywniać mięśnie dna miednicy w czasie kaszlu, śmiechu, kichania i dźwigania. Są to sytuacje, w których najczęściej występuje wysiłkowe nietrzymanie moczu 

  • jeśli jesteś aktywna fizycznie będziesz mogła połączyć ćwiczenia mięśni dna miednicy z innymi ćwiczeniami na przykład z jogą, skakaniem, ćwiczeniami fitness 

 

Po czwarte: dowiesz się, jak na co dzień możesz dbać o mięśnie dna miednicy

Czyli garść ważnych informacji o tym:

  • jak dbać o mięśnie dna miednicy, aby utrzymać je w dobrej kondycji
  • dlaczego zaparcia, wypieranie moczu, skakanie na trampolinie szkodzą tym delikatnym mięśniom
  • jak ciąża i poród wpływają na funkcję mięśni dna miednicy
  • poznasz zasady treningu mięśni dna miednicy
    również w czasie ciąży i połogu
  • poruszymy też tematy pęcherza nadreaktywnego, naglącego parcia na mocz, częstomoczu

 

 

WAŻNE: Przeciwwskazaniem do ćwiczeń mięśni dna miednicy jest zagrożona ciąża, zaawansowana endometrioza, obniżenie narządów rodnych II, III i IV stopnia, choroba hemoroidalna – stadium 3 i 4. Jednak nie są to przeciwwskazania do wzięcia udziału w warsztatach. W czasie warsztatów zwiększysz świadomość swojego ciała. Poznasz zasady korzystania z toalety. Będziesz mogła zmienić nawyki, co może zapobiec dalszemu pogarszaniu Twojego zdrowia. Jeśli masz pytania lub wątpliwości skontaktuj się ze mną. Zadzwoń  tel. 690 003 440

 

Zdrowa stopa - warsztaty

Naucz się wykonywać ćwiczenia mięśni dna miednicy, aby móc je wykonywać zawsze i wszędzie. 

Nawet czekając na zmianę świateł na skrzyżowaniu.

Nie masz nic do stracenia, a możesz wiele zyskać.

Najbliższe warsztaty odbędą się:

w Gdańsku

16 marca 2019 (sobota) o godz. 16.00 do 19.00


STUDIO JOGI BODY AND MIND
ul. Świętokrzyska 58
Gdańsk

Inwestycja 100 zł

Zapisy:
tel. 690 003 440
e-mail: kasia@szkolapracyzcialem.pl

Najbliższe warsztaty odbędą się:
 22 września 2018 (sobota) o godz. 13.00 do 15.00

 

 

 w Studio Namaste Yoga
ul. Kordeckiego 12
Poznań
Koszt 70 zł
Zapisz się poprzez formularz zamieszczony obok
lub
mailowo: kasia@szkolapracyzcialem.pl

Wpisz swój adres e-mail, aby wziąć udział w warsztacie online

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych osobowych, zgodnie z Polityką Prywatności , w celu otrzymywania informacji o warsztacie oraz newslettera

Wpisz swój adres e-mail, aby wziąć udział w warsztacie online

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych osobowych, zgodnie z Polityką Prywatności , w celu otrzymywania informacji o warsztacie oraz newslettera

FreshMail.pl