Skanowanie ciała

to skupianie uwagi na własnym ciele i wsłuchiwanie się w nie.

Skupianie uwagi

na danej części ciała sprawia, że mięśnie rozluźniają się, rozkurczają i znika nagromadzone w nich napięcie.

Uczysz się wrażliwości na własne ciało i na sygnały, jakie dopływają z różnych jego obszarów.

Z każdym wydechem wypływają z ciała napięcia, usztywnienie, zmęczenie a wraz z każdym wdechem napływa rozluźnienie, energia i witalność.

Dzięki tej metodzie nauczysz się koncentracji uwagi na swoim ciele, a przez to zyskasz spokój.

Poczujesz energię płynącą ze świadomego bezruchu.

Na skanowanie ciała przeznacz od 20 do 40 minut.

Skanuj ciało dzień po dniu.

Za każdym razem spróbuj robić to tak jakbyś robił/a to pierwszy raz w życiu.

Jeśli chcesz możesz po sesji notować swoje wrażenia. Obserwuj jakie zmiany zachodzą w Twoim ciele.

Być może przekonasz się, że ciało w każdym dniu będzie inne. Zyskasz świadomość zachodzących w nim zmian.

Wyobraź sobie, że uwaga wędrująca po ciele lokalizuje powstałe w nim napięcia, chwilę się na nich skupia by zabrać je ze sobą i wraz z wydechem wyrzucić je z ciała.

Niczego jednak nie wymuszaj.

Po prostu bądź w ciele. Czuj to, co się dzieje.

Ćwicz obecność w każdej chwili, w każdym kawałku swojego ciała.

Zaakceptuj bieżący stan, swoje odczucia. Ćwicz codziennie i niczego nie oczekuj.

Skanowanie ciała:

  • Połóż się na plecach na podłodze, dywanie lub macie. Zadbaj o to, aby było Ci ciepło, aby nic nie rozpraszało Twojej uwagi, aby nikt Ci nie przeszkadzał. Wyłącz telefon.
  • Przez chwilę skup uwagę na oddechu. Poczuj jak powietrze przepływa i porusza ciałem w czasie każdego wdechu i wydechu.
  • Poczuj ciało jako całość. Od czubka głowy, poprzez szyję, klatkę piersiową, ręce, nogi do palców stóp.
  • Poszukaj i poczuj punkty ciała, które stykają się z podłogą.
  • Powędruj uwagą do lewej stopy. Spróbuj poczuć palce, podeszwę, piętę. Sprawdź czy stopa leży wygodnie. Możesz napiąć jej mięśnie aby za chwilę maksymalnie je rozluźnić. Spróbuj przekierować oddech w stronę stopy. Wyobraź sobie jak oddech wędruje przez nos do brzucha a dalej wzdłuż lewej nogi , omiata stopę i wraca do nosa.
  • Obserwuj wrażenia płynące ze stopy. Być może na początku nie poczujesz niczego. Zaakceptuj to.
  • Oddychaj.

 

  • Jak będziesz gotowy/a pozostaw stopę i przejdź do kolejnych części ciała.
  • Wędruj swoją wzdłuż lewej nogi (stopa, kostka, łydka, kolano, udo, biodro), potem w ten sam sposób wzdłuż prawej nogi.
  • Po kolei „zajmij się” miednicą, brzuchem, klatką piersiową, plecami, lewą ręką, prawą ręką, szyją, głową, twarzą.

 

Jestem ciekawa Twoich wrażeń.

Chętnie odpowiem na pytania. Możesz je zadać w komentarzu poniżej. Mogą być anonimowe.

[FM_form id="5"]
%d bloggers like this: