Czy masz poczucie, że my, kobiety, wciąż mamy mało okazji do tego, aby móc otwarcie porozmawiać i zająć się intymnymi obszarami naszego ciała, mimo ogólnego wzrostu świadomości? Dla części z nas samo myślenie o tym, co mam “tam na dole”, z różnych względów, może być kłopotliwe. Być może zastanawiasz się, po co w ogóle masz zajmować się “tymi” sprawami? Przecież mamy i babcie się nie zajmowały i jakoś żyją. Tak, jakoś żyją. My jednak nie chcemy “jakoś” żyć. Chcemy w pełni korzystać z naszej kobiecości, prawda? Marzymy o sytuacjach, w których intymne rozmowy mamy z córką będą toczyły się w tematach dbania o kobiece centrum mocy, radosnego seksu czy cudu narodzin. Nie chcemy, aby były to kłopotliwe tematy.

Czy wiesz gdzie znajdują się mięśnie dna miednicy?

Mięśnie dna miednicy są głęboko ukryte wewnątrz ciała. Rozpościerają się niczym hamak pomiędzy spojeniem łonowym z przodu, kością ogonową z tyłu i guzami kulszowymi po bokach. Jeśli wyobrazisz sobie tułów jako puszkę, to dno tej puszki to właśnie mięśnie dna miednicy, a boki to nasze mięśnie brzucha i grzbietu. Zdrowe mięśnie dna miednicy są cały czas odpowiednio mocne i napięte tak, aby podpierać pęcherz, pochwę, macicę, jelito. Automatycznie reagują zmianą napięcia gdy skaczesz czy kichasz i dzięki temu wzrost ciśnienia w jamie brzusznej nie powoduje wycieku moczu. Rozluźniają się, gdy korzystasz z toalety, rodzisz dziecko.
 
Jeśli chcesz dowiedzieć się gdzie dokładnie znajdują się te mięśnie zapoznaj się bezpłatnie z pierwszą lekcją kursu online “Obudź mięśnie dna miednicy” Kliknij TUTAJ
 
Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy?
 
Jeśli nie dbamy o mięśnie dna miednicy to robią się one obwisłe, słabe, rozciągnięte lub zbyt napięte.  Niestety starzeją się tak samo jak całe nasze ciało. Ulegają przeciążeniom na skutek codziennych szkodliwych zachowań takich jak wypieranie i przetrzymywanie moczu czy parcie na stolec. Często ulegają mechanicznemu uszkodzeniu w czasie porodu. Są poddawane obciążeniom, gdy dźwigamy ciężkie przedmioty lub intensywnie uprawiamy sport.  Nieświadomie spinamy je pod wpływem stresu. Stosunki seksualne stają się bolesne. Być może czasem z nerwów zaciskasz zęby, marszczysz czoło lub wstrzymujesz oddech. Zdarza Ci się tak? Tak samo na stres, emocje, przeżycia reaguje dno miednicy.
 
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat mięśni dna miednicy, to zapraszam Cię do obejrzenia nagrania transmisji live, którą poprowadziłam na portalu facebook. 
 
%d bloggers like this: